Wat is TomoFair Utrecht?
TomoFair Utrecht is sinds 2014 de grootste indoor Japanse markt van Nederland voor jong en oud. Tientallen kramen met (zelfgemaakte) Japanse items, Japans snoepjes en andere artikelen, speelgoed, snuisterijen, maar natuurlijk ook veel Japans streetfood, afgewisseld met verschillende optredens, karaoke, echte Japanse drankjes en natuurlijk (gaming) activiteiten voor de kleintjes (en iedereen die dit leuk vindt!).
Waar is TomoFair Utrecht?
In Expo Houten. Sinds 2024 gebruiken we de zuidelijke hallen van het gebouw. Daar is met 7500m2 ruim drie maal de ruimte die er voorheen beschikbaar was. Expo Houten is zeer goed te bereiken met het OV en onze GRATIS pendelbussen tussen Station Houten en TomoFair Utrecht. Op het terrein zijn ruim voldoende gratis parkeerplaatsen. Adres voor navigatie: Expo Houten – TomoFair Utrecht, Meidoornkade 24, 3992 AE Houten (Utrecht).
Mag ik verkleed komen?
Trek de kinderen een te gekke onesie aan en laat ze de dag van hun leven beleven! Het hoeft natuurlijk niet, maar iedereen in cosplay is meer dan welkom!
Voor wie is TomoFair bedoeld?
TomoFair is bedoeld voor gezinnen met kinderen, jongeren met interesse in de jpop cultuur, comic con gangers, mensen die nieuwsgierig zijn naar Japan en mensen die het echte Japan willen proeven en beleven op onze TomoTaste foodcourt.
Hoe kom ik aan tickets?
Tickets koop je op de site. Vanwege de doorstroom en te verwachte drukte, is kaarten kopen aan de deur helaas niet mogelijk. Kinderen in een buggy, kinderwagen etc, personen in een rolstoel en scootmobiel, kortom alles wat rolt en rijdt mag gratis naar binnen. Eventuele begeleiders dienen een geldig ticket te hebben.
Welke tijden is TomoFair Utrecht geopend?
TomoFair Utrecht is geopend van 10:00 tot 17:30 op zaterdag 6 juli. Er zijn verschillende tickets te koop die ieder een andere toegangstijd hebben. Kijk goed dat je het ticket koopt met de door jou gewenste toegangstijden. Staat er geen starttijd vermeld? Dan geldt je ticket vanaf 10:00u en kun je dus komen wanneer je wil!
Ik heb een vraag over tickets
Bij vragen over tickets bel je naar de gastenservice op 030-2040258. Vragen over tickets per mail aan de organisatie worden helaas niet in behandeling genomen.
Ik heb bootleg / nep-artikelen gespot, wat nu?
Bootlegmeldingen doe je bij de kassa. Vervolgens checkt de organisatie of het echt bootleg is. Als dit zo is, krijgt de verkoper na afloop van het event een geldboete die hij contractueel verplicht is te betalen, alvorens hij een volgend Tomo-event kan meedoen.
Kan ik gekochte tickets nog annuleren of omruilen?
Het is niet mogelijk om reserveringen te annuleren. Op reeds gereserveerde of verkochte tickets vindt geen restitutie plaats.
Mag ik mijn tickets doorverkopen?
Tickets voor TomoFair mag je gewoon doorverkopen indien je dezelfde prijs vraagt als je er voor betaald hebt.
Mag ik eigen consumpties meenemen?
Ja zeker! Je mag eigen consumpties gewoon mee naar binnen nemen, je mag ze alleen binnen niet nuttigen. Het nuttigen van zelf meegebrachte consumpties is een overtreding van de huisregels. Er vindt geen tascontrole plaats. Bij excessen behoudt de organisatie zich het recht voor om een tassencontrole te houden.
Is er een bewaakte garderobe aanwezig?
Ja zeker!
Ik wil als journalist naar TomoFair komen. Hoe meld ik me aan?
Pers kan zich aanmelden via mark@tomocon.nl . (minimaal 6 weken voorafgaand aan het evenement). Als houder van een NVJ-pas heb je altijd toegang, hoef je niet vooraf aan te melden en meldt je jezelf bij aankomst bij de beveiliging.
Ik ben jonger dan 13 jaar, mag ik naar TomoFair?
Natuurlijk, iedereen is welkom! Maar als je jonger bent dan 13, moet je vergezeld worden door een volwassene en toestemming hebben van je ouder of voogd.
Kan ik bij TomoFair betalen met je pinpas?
Bij nagenoeg elke standhouder kun je pinnen. Cash wordt ook geaccepteerd.
Kan ik TomoFair bezoeken met een rolstoel?
Ja, dit is mogelijk. Alle ruimtes zijn met een rolstoel toegankelijk (muv de gamecaravan). Houd er rekening mee dat er slechts 1 invalidentoilet is. Het kan zijn dat er dus wat langer gewacht moet worden. Kom je toch problemen tegen bij bezoek in een rolstoel, meldt je dan bij de dienstdoende beveiligers óf bij de “Tomo Toezicht & Service” medewerkers. We helpen je graag zodat voor al onze gasten de dag comfortabel verloopt!
Ik heb een vraag die hier niet bij staat.
Stuur dan een mail via het contact formulier of via info@tomocon.nl. Onze social media wordt beheerd door verschillende vrijwilligers. Stel je vragen dus niet daar. Via mail heb je altijd antwoord binnen 48 uur. Via socials beantwoorden wij geen vragen.